Karren als en malle - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Winter - WaarBenJij.nu Karren als en malle - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Winter - WaarBenJij.nu

Karren als en malle

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

13 April 2007 | Australië, Sydney

Hey people,

Heel veel gereden de afgelopen dagen, wel goed want er was ook niks te zien alleen maar weg en land. Af en toe als je net duf achter het stuur zat kwam er een gigantische road train (zie foto) aan en dan waaide je ongeveer van de weg dus dan was je wel weer wakker.

Inmiddels aangekomen in Alice Spring, de outback hoofdstad.
Ik zit vandaag met zwaar verzuurde benen in het internet café, want gister heb ik met 2 gasten de Uluru beklommen. De Uluru of Ayers Rock is een monoliet en is heel stijl maar het lijkt net of die van boven is afgesneden want de bovenkant is vrij vlak.
Met mijn keigoede wandelschoenen van tante Janny (gefeliciteerd nog:D)stormde ik de berg op om vervolgens volledig naar de klote aan te komen aan de top. De terugweg rolden we zowat naar beneden normaal lopen was eigenlijk geen optie doordat het vrij stijl was.

Het reisgenootschap is een stuk groter geworden, we reizen inmiddels met 7 mensen. In Coober Pedy hebben we 2 gasten ontmoet waar ik dus de Uluru mee op ben gegaan. Hier in ALice Spring zat een stelletje dat ik en Odette nog vanuit Sydney komen en daar gaan uiteindelijk mee naar Darwin. Morgen vertrekken we vroeg naar het volgende dorpje.

Nou ik heb weer wat fotootjes voor jullie ook een cdtje een deel van alle foto's opgestuurd naar m'n ouders dus als iemand meer wil zien moeten ze ff contacten met mijn pap en mam.

Ik ga lekker een stukje zwemmen ofoz.. hoor dat het in Nederland ook lekker weer is vind ik fijn voor jullie :)

Groetjes

  • 13 April 2007 - 06:58

    Tobias:

    He man gaaf die foto's van jou zwevend in de lucht :)!

    Maar best maf dat ze dat allemaal opschrijven op een plaatsbordje : Aantal schapen en mensen etc.. !

    Maar reisgezelschap zijn dat allemaal nederlanders of is het nu multi-cultureel geworden! Het weer in nederland is wel chill, beetje terasjes weer!

    Ik ga binnenkort nieuwe mobiel halen me abbonement is bijna verlopen duss :D:D Eindelijk! Ga denk ook voor een nokia net als jij en ruub want dat is toch wel heel relaxt!

    maar spreek je snel,

    Laterrrrr

  • 13 April 2007 - 07:27

    Ruben:

    hey dude,

    ziet er allemaal stoer uit man daar, vandaag me laatste toets gehad en dan nog me verslag inleveren en als dat goed gaat heb k me diploma alweer :O dus duimen geblazen :P
    Ook al weer bijna jarig dus gaat lkkr hier.. de 18e weer naar ajax dus heb veel leuke maar ook wel zware dingen voor school.

    Wel een super weertje hier dus das altijd lekker :P

    spreek je wel weer
    mzzzzl

  • 13 April 2007 - 10:05

    Inger:

    hoi mark
    veel plezier! en let op mijn zusje !
    xxx inger zus van odette

  • 13 April 2007 - 10:25

    Liset:

    haai mark!!

    Ik ben zo verschrikkelijk jaloers op jou!! ik vind het echt super vet wat je allemaal doet en IK WIL OOK!! whaha! nou lieverd, nog veel plezier daaro!

    xxx

  • 13 April 2007 - 10:59

    Bart Lammers:

    hoi mark,
    Via odette ben ik op je site gekomen, leuke foto's en verhalen. Ben blij dat je zo goed met mijn nichtje op kan schieten.
    Nou veel plezier nog en maak er wat van.

    Groeten bart (neef odette)

  • 13 April 2007 - 12:24

    Laurie :

    yo aapie
    super chille foto's jonge zeker die in de lucht hip juh ;)
    super cool dat je nu met nog meer mensjes bent...
    het is nu vrijdag de 13e en ik merk ut wel want ben beetje ziekjes en thara en jessika ook dus iedereen op school denkt dat we met z'n 3en aan ut spijbelen zijn ofzo :p maarja daar doen wij nie aan he
    morgen heb ik een dansuitvoering dus dan moet ik wel weer ff beter zijn maar dat ben ik wel hoor.. moeke is nu druk aan ut verven. al een paar daagjes hoor maarja... straks komen die kinders van der clubje als ut goed is maar volgens mij komt er bijna niemand hihih ze gaan brood bakken hebben we straks brood voor 5 jaar omdat er niemand kwam. hah nee das wel beetje overdreven he nou ik ga weer... veel plezier in darwin en spreek je heeel snel weer he :)
    xxx laus

  • 13 April 2007 - 17:57

    Christi:

    Markkkieee :D Wat fijn dat jij het fijn vind dat het bij ons zo'n fijn weer is :D hahaha Vanmiddag heerlijk op 't terras van de annie's gezeten en was echt superrr warm en dus ook stervens druk :D Awesome wat je daar allemaal meemaakt! Have fun :D

    Kus Chris

  • 14 April 2007 - 09:35

    Carin:

    Die foto's zijn zo mooi. Het lijkt net of je ze uit een boek heb gehaald ofzo. Wat moet dat mooi zijn om te zien met je eigen ogen! Heb je al weer een datum waarneer je naar huis gaat of heb je nog geen idee? Hier in het dorp komen eindelijk een paar zonnestraaltjes, maar zo warm als bij jou word het voorlopig nog even niet. Nog veel plezier!
    Kus

  • 14 April 2007 - 11:05

    Marco:

    moge vriend die foto's zijn echt gaaf man dat je in de lucht hangt en die road train.
    lijkt het nou zo warm in die grot of is het nou gewoon zo warm??
    bij ons is het di weekend al 20-26 graden dus dat is ook lekker warm.en ik zal aan je pa of ma vragen of ik die foto's mag zien.
    ik heb gister ook lekker getennisd in de hitte dus ik was aardig bezweet.
    maar ik heb wel een keer gewonnen dus dat is wel weer lekker.
    maar ik heb ook 1x verloren.
    maar daar praat ik verder niet over.
    ik heb nu alweer niet zo veel meer te vertellen dus ga ik er maar weer van door.
    je merkt denk ik wel dat mijn stukjes steeds kleiner worden of niet.

    nou nog veel plezier verder met het beklimmen van bergen als je dat nog gaat doen.

    groetjes marco

    p.s.het is groen en het komt uit duistland??????

    denk daar maar is goed over na.

  • 14 April 2007 - 12:44

    Flip P&A:

    Gozert!

    Wat een vette foto's man! Jij zit daar super spacend aan de andere kant van de wereld op Ayers Rock en ik zit hier een beetje tentamens te leren :P! Kloteeeeee.

    Wel balen trouwens, je orchideeën hebben het nu echt begeven... Dus ik heb nieuwe nodig! Hahaha.

    Ik ga weer aan de studie,

    de mzzl

    Flip

  • 14 April 2007 - 18:48

    Jaap:

    ola amigo, que tal? Oftewel, ik liep een beetje achter (tijd niet op internet gezeten sjeemsjeem),maar ik ben weer bij. Hoe is het met je/jullie? Ziet er echt geweldig uit allemaal zeg.....Is het heel erg toeristisch? Dat zal ongetwijfeld, maar ik ben meer van de ontdekjeplekje.Ennnnnnn, ik ben nog steeds jaloers op je. Veel plezier in het volgende dorpje. Spreek je gauw!!!!!!!!!

    P.S. kan jij, of iemand, me vertellen hoe ik een smiley plaats?
    groeten, de pcleek.

  • 15 April 2007 - 12:17

    Paps :

    zo te zien word je fanclub maar groter en groter .je fotos zijn weer super .ik ben al beniuwd op je CD.fijn dat het met het geld gelukt is.reijden jullie met zn 7 in een bus?niet toch hoop ik.het lijkt me en beetje krap en heet.dapper van je die bergbeklimming.mischien ook en idee de volgende keer in Oostenrijk.
    veel liefs en tot gauw
    paps

  • 15 April 2007 - 18:25

    Tante Janny:

    hoi mark. mooie foto´s. kben blij dat je schoenen goed bevallen. hier is het vandaag al behoorlijk warm maar misschien vliegen de sneeuwvlokken volgende week weer om onze oren. weet je hier maar nooit....als de zomer hier echt begint wordt het daar toch winter Winter? of hangt dat af van het gedeelte van Austr waar je bent? de skischoolleider van Fiss in Oostenrijk was in de zomer hoofd van een skischool in Austr.wij kijken uit naar je volgende bericht. be carefull voor de road trains. liefs van ons. tante janny en ome piet.

  • 16 April 2007 - 07:10

    Anja:

    je zal maar met 30 man/vrouw tussen 22.000 schapen en 2.000.000 vliegen wonen. Ik houd best van rust en warmte maar dat zou me toch een beetje te extreem zijn. Klein beetje onder de mensen is toch wel een must
    Vind je het goed als ik ome Jaap uit de droom help met de smiley Mark? Dus Jaap eerst een : dan een - dan een ). Die drie achter elkaar getyped levert een Smiley op. :-).Zo leer je iedere dag iets bij Hermano. heb je je spaans soms ook weer een impuls gegeven?
    Leuk trouwens dat de kring van Odette ook op je site reageert Mark. we moeten als je terug bent maar eens een gemeenschappelijke BBQ organiseren. Lijkt me leuk om jullie gezamelijke verhalen aan te horen.
    Nou ja zover is het nog niet. dat zien we dan wel weer
    Ik ben erg benieuwd naar de oplossing van het raadsel van Marco, dus Marco als je het niet op de site wil schrijven fluister het dan even in mijn oor ofzo.
    Het schijnt hier de laatste warme dag te worden, (is ook niet helemaal normaal 27 graden op de verjaardag van Ruben, de narcissen staan nog in bloei en de temperatuur is al van vollop Lavendel.)dus ik neem het er nog van vandaag. Geniet jij ook met volle teugen liefje. het is je gegund.
    dikke knuffel mam

  • 16 April 2007 - 18:36

    Maaike:

    Hé neef,
    Ziet er prachtig uit daar! Vooral die foto's in de lucht zijn megagaaf!!! Leuk dat je nou met zoveel mensen bent..
    Veel plezier en tot gauw weer via de waarbenjij.nu!!!
    Kuzz

  • 17 April 2007 - 17:21

    Karlyn :

    zoo late reactie van mij deze keer :o ik heb het het ook zo druk met van alles!! moest ff alles afronden voor school maar nu is het chill.. donderdag nog me herkansing en dan alleen nog maar school als ik daar zelf zin in heb ;) maar super mooie foto's ziet er goed uit!! waar ben je nu? alweer beetje op de bewoonde wereld beland?? Trouwens roy heb zn hand gebroken, hij heeft heel veel gips en hij baalt want hij kan nie tmeer bmxen arm schaap. Oow en ik weet eindelijk wat ik ga studeren!! Maatschappijleer, daar heb je allemaal leuke vakken en zoals sociologie politiekologie criminologie filosofie en nog veeel meeer, en na 1 jaar wil ik dan 1 van die vakken studeren op de universiteit (H) maar lief geniet van alles en ik stuur je binnekort even een uitgebreide mail met alle actuele info ;)I luf joeeeee xxxxxxxx kar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Final countdown

31 December 2007

Sunny Sydney

06 December 2007

Dag sinterklaasje..

03 December 2007

Sunny Sydney

12 Oktober 2007

Het leven op de Cross
Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 40311

Voorgaande reizen:

22 Januari 2007 - 23 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: