Washen in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mark Winter - WaarBenJij.nu Washen in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mark Winter - WaarBenJij.nu

Washen in Darwin

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

28 April 2007 | Australië, Darwin

Hello allemaal
Vorige week zijn ik en mijn kornuiten beland in de noordelijkste noemenswaardige stad van Australie, genaamd Darwin. Omdat we nogal activiteitloos waren de eerste dagen kwam er van berichten schrijven niet veel stomweg omdat ik niks te vertellen had.

Maaaarrrr er is weer nieuws, we hebben namelijk besloten om hier een maandje te gaan werken zodat we heeeel veel geld kunnen verbrassen op de oostkust waar nogal een partycultuur hangt.

Begin deze week zijn we begonnen met werk zoeken door een bezoekje te brengen aan het casino, wat hotels en het lokale job agentie(tje). Dat laatste bleek het beste te werken want na een dag had ik al werk, en wel in een van de populairste barren in Darwin genaamd Shananigans (weet niet of ik het goed schrijf jullie gelukkig ook niet). In deze ierse pub heb ik de voorname taak als kitchen-hand op me genomen (tot nu toe heb ik alleen nog maar torenhoge stapels afwas gedaan en 1,5 kilo peen gesneden). Dat mag de pret niet drukken natuurlijk want de tent zit vol met mooie serveersters en lekker eten en drinken dus ik vermaak me wel achter de gootsteen.

Verder zijn we er ook achter gekomen dat het heel goed stappen is in Darwin. Daar komt nog bij dat we inmiddels een leuke groep mensen bij elkaar hebben verzameld hier dus feest is op en top. We zijn midden in de stad gevestigd in een hostel naast mijn werkplek, erg praktisch het zwembad is 24 uur geopend en er is een tv kamer dus ik kan me weer even goed verluxeren na al de outback caravan parken.

Het reizen wordt weer even uitgesteld, we zijn van plan om eind mei richting Cairns te rijden met hopelijk een volle portomonnee (eerst maar een nieuwe kopen) zodat we maar weer veel geld kunnen opmaken.

Tot schrijfs en een fijn weekend allemaal.

• 28 April 2007 - 07:31

Ode:

Nu nog uit die keuken zien te komen en lekker knallen achter de bar! (met al die ckickies..ahumm)

Wat 'n duo zijn we ook he..jij de borden& de pannen..ikke de auto's& de boten..Wasje hier, wasje daar!

Kga nu snel achter de comp vandaan want kga jullie vergezellen in de keuken, om aan onze verlate lunch te beginnen..mmhh.

Smakkert!

ps> Vrienden we hebben hem inmiddels zover dat hij binnenkort naar de kapper gaat ;)

• 28 April 2007 - 07:37

Paps:

hey mark
    gelukkig heb naast je werk weer genoeg tijd om te feesten.ik hoop voor je dat je aktiviteiten in de keuken nog op en hoger niveau terecht komen dan alleen maar afwassen.geef je ogen goed de kost en daar bedoel ik niet alleen maar de serveersters mee maar ook de gerechten .ik hoop voor je dat er nog ook wat mee te snoepen valt,voor zo'n fijnproefer als jij het bent.ik kan me voorstellen dat al dat snelle reisvoedsel je niet helemal bevredigt.ik hoop voor je dat je genoeg uren kan werken zodat je weer genoeg geld overhoudt voor je aankomende plannen.maandag is koniginnendag en ik zal een biertje voor jou meedrinken groetjes en tot ziens in brisbaine

paps

• 28 April 2007 - 07:59

Anja:

Laurie zei dat je chef was in de keuken, van de afwaskeuken bedoelde ze zeker.:-) in dat stadium heb ik ook gezeten en vond het helemaal niet mijn rotste baantje. ik heb nog steeds geen hekel aan dat soort klussen; lekker verstand op nul en blik op oneindig..... ofwel je hebt een open blik op de meiden aan de bar begrijp ik... ook niet verkeerd toch, jou kennende. kun je de kat uit de boom kijken. een beetje beschouwen,
    Ben benieuwd naar de party cultuur aan de oostkust. ik heb idd ook wel gelezen dat deze kust het meest toeristiche gedeelte van Australie is (met Sydney dan)of ik daar nou zo op zit te wachten... misschien moeten we onze route er maar een beetje op aan passen. Ik kan me voorstellen dat een stuk binnenland misschien ook de moeite waard is.
    Pap staat achter me met zijn oude slippers, hij mist die van hem zelf maar die zwerven ergens in Australie rond:-)een heel geslof nu, hoe is het eigenlijk met die van jou. Hangen je tenen nog steeds zo over het voetbed heen of kun je het inmiddels al een beetje:-)
    Flauw doe ik hè.Ik probeer je me steeds voor te stellen hoe je er daar bij loopt en wat je aan het doen bent enzo. Nog 3 maanden liefje. de eerst 3 zijn omgevlogen (op de eerste paar weken na)dus voor mijn gevoel gaan we echt bijna ook al duurt het nog 3 maanden. Misschien coelt het ook zo bjna omdat het hier al vollop zomer is. het wordt 28 graden vandaag. ook niet helemaal normaal natuurlijk maar ik vind het lekker, geniet van het buiten zijn en de langer wordende avonden, (dat missen jullie dan weer). We hadden nog een paar dagen wilen camperen maar in heel nederland is geen tent meer te huur dit weekend en onze eigen tent is me teveel gedoe voor die paar dagen. ons huis ins ook net een vankantie huis dus we maken er hier wel iets van. Nou knullie genoeg met al die onthullingen in het openbaar. Ik ben benieuwd naar je kapsel, moet wel heel vreselijk zijn als je vrienden daar een offensief zijn begonnen om je naar de kapper te krijgen. ik vind een beetje lang haar wel leuk hoor, je kan altijd ook nog een haarband om doen in de keuken.Maak er maar wat moois van lief.
    kus mam

• 28 April 2007 - 08:00

Anja:

yes volgens mij heb ik weer een lengte record gebroken. (was die van jou of van mij laus:-)

• 28 April 2007 - 08:06

Rik:

Haha, this echt en werelds bestaan.. sjonge wat en feest.. maar hard werken ben jij ook niet vies van!
    Enjoy mate

• 28 April 2007 - 10:44

Kim Koeleman:

Heee Mark!
    Slim!! Maandje geld verdienen en daarna lekker knallen aan de Oost-Kust!
    Ik lees nog steeds al je berichtjes en bekijk al je foto's en ik vind het echt heel tof! Over een paar jaartjes ben ik aan de beurt, hihi!
    Werkse komende maand in de bar!
    Dikke kus,
    Kim

• 28 April 2007 - 16:10

Freek:

Hey Markie!

Klinkt alsof je het super naar je zin hebt daar. Goeie verhalen man, ga zo door! Wij zijn afgelopen week in de Ardennen geweest (ook spectaculair hoor:P), was ook zeker een lachen ervaring. Veel plezier gehad met zn allen, als de foto's op blackboard staan zullen we je ze wel eens een keertje sturen. Het is hier echt bloedjewarm, aankomende maandag dus een super heerlijke koninginnedag vieren hier.

We contacten!

Freek

• 29 April 2007 - 06:46

Laurie:

haaj broertje :) ik wist natuurlijk al dat je werk had maar nog nie precies wat... ik vind ut echt super cool:P heb je dan zo'n hele lange kraan? hihi dat is hip juh. 1,5 kilo peen snijden lijkt me alleen iets minder... maarja als je er geld mee verdient waarom nie he. we gaan zo kanoën en daarna bbq-en wel hip maar ik moet nu dus gaan poeke roept me al :p poeke is ander woord voor papa even voor de duidelijkheid :p doeiii laus

• 29 April 2007 - 06:47

Laurie :

owja moek deed ik daar aan mee ???
    i don't know...

• 29 April 2007 - 07:29

Michel:

He mark hoe is tie jongen. Lange tijd niks meer van me laten horen. Ben blij te lezen dat het goed met je gaat en dat je gelijk werk hebt gevonden. zorg maar dat je lekker veel verdient en dat je het ook weer gauw uit mag geven. het leven is toch maar kort. Nou doe ze allemaal de groeten en ik laat gauw weer eens iest horen. Je krijgt een dikke kus van Carmen. en natuurlijk ook van Martine. Laterrr

• 29 April 2007 - 07:52

Karlyn :

Haai markie! leuk dat je weer werk heb!! dacht idd ook dat je in de keuken werkte ;) maar heb ook vaak in de afwas gestaan en was altijd gezellig met de radio aan! tis hier super lekker weer echt jammie ;) morgen heerlijk queensday vieren in amsterdam(A) maar geniet van je werk en van de leuke dingen die je doet!! doehoeiii xxxx jezusje

• 29 April 2007 - 15:50

Carin:

He!
    Ik vond het al verdacht dat het zo lang duurde voordat je weer een verhaal had geschreven :p
    Ik wou vorige week een berichtje achterlaten, omdat ik weer eens dat programma had gekeken dat in Australie is opgenomen. Toevallig ging het daar over Darwin en ik dacht, Mark moet daar ook naar toe. Het zag er allemaal heel mooi uit daar! Maar ik besloot even te wachten tot je weer een verhaal had gestuurd. En nu ben je in Darwin! Echt toevallig! Het is leuk om al die verhalen te lezen. Wat jij niet allemaal meemaakt vergeleken met ons in dit dorpje. Het moet daar echt geweldig zijn. Wou dat ik kon zeggen dat ik zo'n fantastische reis aan het maken ben/was. Leuk om te horen dat je naar de kapper gaat, want het werd toch echt iets te lang haha. Veel plezier nog. xx

• 01 Mei 2007 - 19:35

Rik:

Ha markous

Ik vond het tof om je te spreken vanochten (voor mij dan:-)) Maar goed, ik heb voor je weging beloofd en beetje op je kleine zus te letten.. nou ja inmiddels niet meer heel klein haha op school is ze DE brugger, ik had beloofd regelmatig verslag uit de brengen van mijn "grote broer" acties.. dus hierbij
    have fun

• 05 Mei 2007 - 15:39

Milou:

Heeej Markie!
    Klinkt goed dat leventje aan de Oost-kust! Jammer alleen dat je er eerst voor moet werken natuurlijk, mjaa dat is ook niet verkeerd. Ik vind mensen die niet gewend zijn te werken voor hun geld soms ook maar irritant, verwend tis maar hoe je het wilt noemen. Misschien krijg je wel promotie als je je haar afgeknipt hebt, omdat je dan beter uitzicht bent voor de meisjes achter de bar;) Kan ik me natuurlijk niet voorstellen.. :P

Je bent trouwens niet de enige die zijn portemonee kwijt raakt op vakantie. Ben net terug uit Rome, was natuurlijk super vet, behalve de laatste dag. Twee van die vieze ventjes, ze zagen er heel netjes uit mjaa, wisten ff papa's money te rollen.. Balen mjaa!

Het is nu meteen einde vakantie helaas... Mag aan de bak voor men examen, nog 1,5 week whaaaa... Gelukkig wordt het weer volgende week weer minder hoef ik in iedergeval niet te balen als iedereen op het zwembad ligt en ik achter mijn boeken!

Werkze! Kus Milou

• 07 Mei 2007 - 07:24

Maaike:

Hé Markie,
    Lekker aan de afwas weer?
    Hier komt de regen inmiddels stevig naar beneden zetten... na 4 weken zon is dat niet heel erg hoor, maar als je op de fiets naar het werk moet, is het toch wat minder... kan ik je verzekeren!!!

Nou werkse maar weer en niet teveel naar de chickies kijken hè? Je kan niet ff een zondagje heen en weer om d'r te zien hoor!!!

Kuzz en tot gauw weer!!!

• 08 Mei 2007 - 12:10

Dorris:

Hey mark!

leuk om je berichtjes en fotootjes te lezen en te zien. Kijk toch wel paar keer in de week of er al wat nieuws is. Ennuh niet te veel wennen daar he, want dan is de schok groter als je weer terug komt in ons saaie koele kikkerlandje! haha! Nou veel plezier he en werkse!1
    liefs doortje