Life on Mitchel str. - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mark Winter - WaarBenJij.nu Life on Mitchel str. - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mark Winter - WaarBenJij.nu

Life on Mitchel str.

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

15 Mei 2007 | Australië, Darwin

Even een bewijs van leven uit Darwin. Het is even stil geweest aan de onderkant ivm gebrek aan vertelstof.. Darwin bevalt nog steeds erg goed, de multiculturele samenleving hier en alle verhalen van mensen uit andere landen en culturen spreekt mij erg aan..

De ozzi's blijven me verbazen, zo weten ze wel waar amsterdam is maar vaak niet waar 'holland' of 'the netherlands' is. Andere keren verbaas ik me dan weer dat ze het wel weten. De levens van het reisgenootschap (Onno, Wendy, Odette en ik) lopen soms een beetje langs elkaar heen omdat de werktijden en dagen nogal verschillen. Dat betekend vaak dat de een uitwil als de ander om 7 uur in de ochtend moet beginnen.

Daarmee kom ik op een verandering in mijn werk en dat is dus dat ik er een baatntje bij heb als terrasopzetter-tafel-en-ramenschoonmaak+drankinruimer, zeg maar.

Ik maak dus een boel meer uren maar gelukkig kan na een lange warme dag lekker het zwembad in.... NOT!! Het fijne hostel heeft besloten om een 'ugrade' aan het zwembad te gaan doen.. sinds 10 dagen geleden is die dus besloten en ik snap nog steeds niet wat er is upgegrade... Dat is dus het vervelende van de relaxte laidback ozzi lifestyle, die me opzich wel aanspreekt normaal, maarja af en toe een schop onder de hol kunnen ze wel gebruiken.

Ik hoop dat ik de volgende keer wat meer mooie dingen kan laten zien ook maar ik moet bekennen da ik al zo'n 4 weken geen foto gemaakt heb.. dus ik zal wat meer me best gaan doen :P.

Gegroetens!!

  • 15 Mei 2007 - 08:10

    Rik:

    hahah, ja dat heb je en beetje doorgaan met die banaan gevoel is natuurlijk niet aanwezig.. ik herken het met de Griekse mentaliteit..

    maar ik kan nu niet echt wijs uit je nieuwe job worden.. maar goed klinkt helemaal top!!

    have fun, kijk uit voor overstekend wild (of lekkers haha) en have fun

  • 15 Mei 2007 - 08:36

    Tobias:

    Moge Vriend,

    Net op msn even ongeluk want het netwerk hier op school viel er even uit, dus mooi kut. Maar ik zat te vertellen over de F1 in Barcelona, wat echt fucking vet is! Maar in ieder geval ook heel vet van je baan! En drink er zelf niet te veel van he! Gehehe!!!

    Maar hier in Nederland gaat het ook prima. Als de vakantie gaat beginnen ga ik me inschrijven voor een kamer in Leiden! Het echte studenten leven :)! Maar ik moet nu weer even gaan werken hier op school en ga dus weer even door!

    Laterr,

    Tobias

  • 15 Mei 2007 - 18:38

    Laurie:

    haaj broeder...
    al een tijdje nie gesproken he ;)
    chill dat je er nog een baantje bij hebt juh! best luxe is da. maar wel vermoeiend. maar jij bent natuurlijk een sterke man. hihi ik ben vandaag naar duinrell geweest met school... was wel gezellie:) en natuurlijk m oest ik even voor de splash staan en zeik nat door duinrell lopen ( heb ik vorige week zaterdag ook gedaan met thara en wat meide uit m'n klas) maar ik heb dus zat te doen hier en ut gaat hier ook allemaal wel lekker. karlyn de suikerspin is over 2 dagen jarig! ze word al een oud wijf :P maarja lieve poepak ik ga maar weer xxx laus love you(K) xxx

  • 18 Mei 2007 - 19:49

    Paps:

    leuk voor je dat je nog iets meer uurtjes kan werken.jammer van datzwembad maar je kan niet alles hebben.ik heb alvast om de oefenen op onze visaventuren in de zomer van de week en tonijn van 80 kilo gefileerd.wat en beest .+- 2 meter lang.leeft je busje nog.?je heb hem op de moment zeker bijna niet nodig.heb je teminst ook geen benzine nodig.ik stp ermee,want ik ben aan het werk .wij hebben en bruiloft van de manager van de foetbalgala.op moment treed gordon op en dan moet rene froger nog komen .best en gezellig sfeertje.
    veel liefs paps

  • 19 Mei 2007 - 11:26

    Jessica:

    ey ey,
    hoe is het daar? k krijg steeds berichtjes maar vergeet te antwoorden! maaar na je berichtje voor mijn birthday dacht k, k laat ff horen hoe het hier in nl is!
    zo te lezen vermaak jij je prima daar down under! klinkt allemaal super! k ben ook van plan volgend jaar zomer te gaan met een vriendin! k hoop dat het wat wordt haha!
    lijkt me helemaal super om lekker een keertje bakcpackend door een land te trekken!
    je hebt veel mensen leren kennen zie ik! helemaal super, verveel je je iig niet haha:D
    nou maak er nog een paar super maandjes van! en werkse de aankomende tijd in darwin!
    k laat snel weer wat van me horen!
    groetjes jessica
    en natuurlijk ook dikke kus van stel:d

  • 26 Mei 2007 - 11:13

    Oder& Wen Snot:

    Sharky we denken aan je onder het genot van 'n overheerlijke pizza aan 't strand!

    Morgen na onze (exlc mark)laatste werkdag komen nog efkes wat drankjes wegtikken in die kroeg van je! We rekenen op je + de gratis drank middels je manager die jou zo ontzettend hoog heeft zitten ;)

    Anaway 't zit er weer bijna op in Darwin en wij zijn blij toe! Cairns here we come!

    Kussie

    ps> vergeet je niet je nageslacht/visjes weg te poetsten in de bus, haha...:)

    Adios

    Ps. bedankt voor de (vrouwelijke) blouse!

  • 28 Mei 2007 - 10:28

    Oma :

    hoy markeven een berichtje aan jougaat alles nog steeds naar je zin hier is alles okido het is mooi weer alleen geen 25graden maar dat mag de pret niet drukkendejongens zijn weer thuis uit frankrijk en gaan nu woensdag weer weg dit van wege de franse moederdag dus eendruk weekje ze zullen blij zijn als het weer voorbijis denk ik verder heb ik niks nieuws tevertellendus wens ik jou veelplezier in dat verre grote land,kijk uit voor dekrokodillen en allerlei anderegrote dieren want wezien je graag weer heel terug al duurt het nog wel erg lang want ik mis je heel erg .groetjesen eenkus van oma.

  • 29 Mei 2007 - 19:03

    Jeroen:

    He mooie mafketel!

    Alles goed kerel?? Als ik het zo een beetje doorlees vermaken jullie je eigen nog prima.

    Ik vind het echt jammer dat wij Darwin niet hebben kunnen zien. Blijven jullie nog lang in Darwin of gaan jullie binnenkort al richting Cairns?

    Veel plezier nog!

    Ciao

  • 30 Mei 2007 - 16:03

    Gerard (uluru-maat):

    Mark,
    Hoeist? Ik zit inmiddels al weer lekker thuis....NOT!! Fucking saai hier man!! Maar jullie zitten nog steeds in Darwin?? Is het zo leuk daar dan of moeten jullie nog veel geld verdienen?? Hoe is het met Odet, Wendy en Onno?? Doe ze de groeten en ik plaats wel weer eens een berichtje hier!

    Groeten!!

  • 03 Juni 2007 - 15:55

    Marco:

    hey mark

    ik heb een tijd niet geschreven.ik was het even vergeten maar ik schrijf weer lekker een groot stukje voor je.ik speel competitie voor tennis en ik heb al 7x gesingeld en vrijdag er een voor het eerst gewonnen.
    meer heb ik eingelijk niet te vertellen.
    nee joh geintje.
    maar hier gaat alles lekker en ik hoop bij jou ook wel een beetje.
    nou rene is een maandje naar frankrijk voor de taal te lerendus het is lekker rustig in huis.
    maar mis hem toch ook wel een beetje,het is eingelijk een beetje te rustig in huis.
    nou weet je het antwoord op dat raadseltje al of zal ik hem maar zeggen dan.nee denk er nog maar even over na.ik zal wel een nieuwe neer zetten.

    het is groen en het ski't van de berg af ??

    denk daar maar is goed over na jongen
    ik spreek je nog wel
    laaaaaaaaters

    p.s. vergeet niet een paar munten mee te nemen als je die heb,maar het geeftniet als je ze vergeet want ik ga zelf misschien later ook wel naar australie op vakantie.

  • 04 Juni 2007 - 09:54

    Wil:

    He Mark, dat is lang geleden he? Hoog nodig tijd om weer eens wat te laten horen van de Akkerwinde. Alles kits hier, Rik net examen gedaan, we zijn zeer benieuwd!!Heeft hij al verteld van zijn nieuwe job bij het Zwaantje in Katwijk. Jori maakt zijn uurtjes met Karlyn bij Hoogvliet. Zoals hij er nu voorstaat gaat hij wel over. Die kleine Jo wordt a real lady, je zal haar straks niet meer herkennen. En Hen en ik natuurlijk alleen maar ouder, grijzer en gekker..... Net als je vader en moeder!!! Maar ik ga een bakkie doen, Mark groetjes en kijk uit kanjer, tot ... Wil.

  • 08 Juni 2007 - 21:55

    Tante Janny:

    he markus hoe is het met je.is het nog steeds zo warm bij jullie? hier lekker weekje achter de rug maar niet te warm. vind je het leuk dat de family in augustus komt. het schiet nu lekker op. kom je dan gelijk met hen naar huis? ik zou je nu wel weer eens willen zien.groeten van ome piet en mij natuurlijk. doe voorzichtig en we horen graag wat van je. liefs tante janny.

  • 10 Juni 2007 - 06:42

    Karlyn:

    hooi markie.. hoe ishet daar!! met mij is het super!! kom net terug uit parijs en het was leeuuukkkk echt super super super!! en roy is vandaag jarig dus dat is ook heel gezellig ik spreek je snel:) doehoeiii xxxxx

  • 11 Juni 2007 - 07:20

    Anja:

    het is niet te geloven, dit bericht heb je op 15 mei geplaatst. Niet dat ik het niet gelezen heb hoor. Maar een reaktie van mammie... ho maar. Gelukkig schrijf jij ook niet/nauwelijks dus heb ik nog een kans om het goed te maken na vier weken. Hoe is het dan schatzie. Van pap hoor ik dat je inmiddels in Cairns ben aangekomen. Nu kom je dan op plaatsen, die niet alleen voor jou ogen bestemd zijn omdat wij ook de mooie dingen gaan bekijken. We moeten alleen nog wel lang (nog 8 weken) Eigenlijk ben ik best een beetje aan vakantie toe. Aan het eind van het schooljaar is het nog steeds loeidruk op mijn werk, en ga ik zelfs nog wat invallen in Delft. Echt tijd om af te bouwen is er niet bij. Pap en ik hebben wel een aantal leuke klussen kunnen doen. Eerst natuurlijk het feestej van Peter waarvan we horen dat de hapjes zo fantastisch zijn, en afgelopen zaterdag hebben Hans en Mary hun 25 jarige bruiloft gevierd. Als mensen menen wat ze zeggen moet het weer heerlijk geweest zijn (de hapjes dan)
    Wie weet wordt het nog eens wat.
    Hoe is het eigenlijk met jou kookkunsten?
    Laat je ook weer eens een berichtje achter op je site. (ik hoor allerlei mensen klagen dat ze zo weinig horen :-)
    Tante Janny moet denk ik ook maar naar Australie op vakantie vind je niet als ze je weer eens wil zien. want terugkomen dat is er nog niet bij voor jou. Eerst oud en nieuw in Sydney vieren of zo en dan misschien.... Geniet er in ieder geval van
    kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Final countdown

31 December 2007

Sunny Sydney

06 December 2007

Dag sinterklaasje..

03 December 2007

Sunny Sydney

12 Oktober 2007

Het leven op de Cross
Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 40311

Voorgaande reizen:

22 Januari 2007 - 23 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: