It's Raining in the Sunshine State - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mark Winter - WaarBenJij.nu It's Raining in the Sunshine State - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mark Winter - WaarBenJij.nu

It's Raining in the Sunshine State

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

15 Juni 2007 | Australië, Darwin

Al 10 minuten kijk ik naar mijn lege pagina.. behoorlijk moeilijk om een hele maand samen te vatten in 1 berichtje.

Goed, ik zit in Cairns!! Ons begin van tropische natuur, felblauwe zeeen en sneeuw-witte stranden/eilanden oftewel: De East-Coast jeaaaaah!! Verwachtingen zijn veel lol veel moois veel stappen maar ook heel veel goed m'n koppie erbij houden sinds ik de leuke dingen ook nog is allemaal aan m'n paps en mams en schwesters moet laten zien. Even een terugblik op de laatste weken:

Vanuit Darwin reisden we naar Litchfield en Kakadu National Park. Waar Litchfield ons verbaasde door zijn schoonheid (is erg klein maar bleek wel erg mooi), stelde Kakadu ons teleur want er waren veel wegen gesloten en ook veel wandelingen ivm saltie-gevaar.

De weg daarna was vaak saai maar er waren ook af en toe dingen die ons wakker hielden op de ellelange wegen (groepje mussen die sneuvelden op onze bumper doordat ze achterna worden gezeten door een arend) en af en toe een dode kangeroe met etende gier erbij die ontweken moest worden.

En toen passeerden we de grens.. NT laten we achter ons en we groeten Queensland AKA de Sunshine State (Vanwege zijn 300 dagen per jaar zon). 2 uur zijn we pas over de grens als het begint te regenen en donker begint te worden met nog een uur te rijden en 2 meter zicht vanuit de bus is het een spannend stuk. Elk moment kan er een kangeroe voor je springen en de tegenliggende verblindende lampen van de road-trains maken het ook niet makkelijker.

Anyway we zitten nu ruim een week in Cairns hebben genoten van veel bbq's bij de lagoon, en veel mooie stranden bezocht. Odette heeft een duikcursus gedaan maar omdat ik even wil afwachten tot de tijd rijp is (lees: afwachten of ik uitkom met geld) verzin ik ondertussen andere dingen te doen en ga ik lekker wat meren rivieren en stranden opzoeken.

Vandaag gaan we naar Port Douglas en Cape Tribulation, het punt waar het regenwoud overgaat in strand/oceaan!!

Voor de rest laat ik de pictures do the talking. Groetjes!!

P.S.
GEFELICITEERD IEDEREEN DIE GESLAAGD IS!!!

P.P.S.
de foto's staan er nu dan wel op oow, en voor mensen die meer foto's willen zien contact over een paar dagen mijn thuisadres want er zijn weer 2 cd's opgestuurd!!

P.P.P.S.
ik heb by the way ook nog een kleine aanpassing aan mijn haar toegepast

  • 15 Juni 2007 - 07:24

    Tobias:

    Zo na lang niks van je te horen weer bericht! Voor de feestberichten kun je natuurlijk nog mailen naar me, maar dit klinkt ook heel erg mooi allemaal! Van de cultuur daar mis je volgens mij helemaal niks!

    Normaal koken kennen die mensen daar bijna niet of wel, alleen maar BBQen..

    Maargoed in ieder geval is het voor mij ook bijna vakantie! En misschien haal ik me propedeuse zelfs nog dit jaar! Zou wel heel erg relaxt zijn. Verder is het hier momenteel regenseizoen.. En ook niet te weinig. Gister was het heel erg erg, en is het dus weer om met de bus te gaan en niet meer te fietsen...

    Maar ik mail je nog ff deze week voor meer informatie hier uit Nederland!!

    Spreek je later,

    Hooiii

  • 15 Juni 2007 - 09:25

    Paps:

    zozo eindelijk weer nieuws van je .ik dacht al dat je het schrijven en beetje zat was.zit je en beetje krap in de centen ?gelukkig komt er bijnaa en gratis maand op je toe zonder zorgen.wij hebben intussen al wat examenfeestjes gehad.(details laat ik wel an je schwestertje over.hans en mary waren afgelopen week 25 jaar getrouwd .er leuk feestje .mams en ik mochten de hapjes doen. iederen vond dit wel lekker.goed voor ONze EGO.gelukkig zijn jullie goed in Cairns aangekomen .ik heb over het slechte weer bij jullie gelezen.bij ons regend het op dit moment ook pijpestelen.
    groetjes en tot over7 weken in Queensland

    liefs paps

  • 15 Juni 2007 - 14:53

    Karlyn :

    haaai markie hehe eindelijk reactie :P heb je me mailtjes gehad??? ik ben namelijk geslaaagd jeeeej :D erg blij om!!! ik had 1 6 en 3 8ten en de rest 7s jaja dat is best mooi he;) zelfs voor eco heb ik uitiendlijk nog een 6.5 gehaald dus errug blij!!! maar ik spreek je doehoeiii xxxx

  • 16 Juni 2007 - 11:18

    Anja:

    Wat heet aanpassing aan je kapsel. Doet me denken aan toen je nog een klein mini jongetje was. Toen liet ik alleen nog een klein kuifje staan op je voorhoofd. Het zal wel lekker zijn met die warmte maar doe mij die lange coupe maar hoor.Ik houd nou eenmaal van een beetje haar op je hoofd. Kaal wordt je vanzelf wel als man.

    De andere fotos zien er ook goed uit Mark. Aantrekkelijk hoor

  • 16 Juni 2007 - 11:33

    Anja:

    Trouwens hoe zat dat nou met die inbreker? Is toch ook best interessant om te vertellen toch? Mensen..... als jullie nog meer interesante verhalen willen lezen over Ozzi kijk op de site van Odette. Dat levert soms best nog meer nieuws op :-) Geeft niet hoor Mark.Jullie lijken elkaar als reisgenoten goed in evenwicht te houden.
    Ik ga er nu echt vandoor
    dikke kus mam

  • 16 Juni 2007 - 18:56

    Laurie:

    dudddee!! je leeft nee hoor i'm just kidding, super chill is ut daar volgens mij heel mooi ;) en super leuk haar heb je knullie. very nice:) maar hier is alles goed hoor... school is eindelijk bijna afgelopen, nee hoor zo erg is ut nie. maar wel kut want het zijn de laatste paar weken zeg maar en dan heb je duzz geen zin meer en dan moet je nog van alles gaan doen zoals toneelstukjes voor frans:( maar een voordeel voor gym heb ik alles af en ik hoef daarvoor niks in te halen! jeej very nice en uhm... owja we moesten de veldloop doen ofzo dan moet je een kilometer gaan rennen binnen 6 minuutjes en ik had 4.47 goed he hihi maar voor de rest is ut weer een beetje dood!! het was eerst wel lekker met zon enzo maar nu bijna alleen maar regenbuien zeg maar dan komt er ineens zo'n heeelee harde hihi maar knullie ik ga even leren en me boekbespreking doen
    :( te dood. ben beniewd watvoor foto's er komen doei doei ily xxx laurie

  • 18 Juni 2007 - 08:25

    Wendy:

    Sharkyyyyy zie je er lekker uittttt!!! Hihi neej het staat je leuk. Zitten jullie ook in de regen?? Wij zijn voor de verandering weer geariveerd in Cairns. Kus Wendy

  • 19 Juni 2007 - 22:36

    Henrique:

    He Mark,
    Over 3 weken zitten wij ook in Cairns. Moeten we wat meenemen van thuis?? Met mobieltjes moet je elkaar kunnen vinden.Tim zat in Perth,eerst appels plukken, nu borden wassen en salades maken. Straks een maand met ons mee, lekker goedkoop! Ga jij ook doen toch?
    Heb je nog tips de Great Ocean Road? Die gaan we eerst doen.
    Mooie coupe trouwens! Even wennen voor je ouders......

  • 21 Juni 2007 - 01:28

    Mij:

    Hallo Henrique,
    Ik ga zeker ook een maandje goedkoop leven met mijn ouders (weten ze zelf nog niet sjjjt) Ik vertrek vandaag uit Cairns dus ik ben over 3 weken toch een stuk verder weg denk ik.. maar erg bedankt voor het aanbod, ik heb nog wel wat spulletjes thuis maar die nemen mijn paps en mams wel mee. Great Ocean Road is erg gaaf, misschien wel het mooiste wat wij gezien hebben. Naast alle populaire steenformaties zou ik in Apollo Bay zeker naar een plekje genaamd ' Paradise' gaan korte maar leuke wandeling naar een watervalletje gewoon mooi plekje... Voor de rest is Lorne een leuk plaatsje om even een bakkie te doen of iets dergelijks.. En ik denk dat jullie zelfs ook walvissen kunnen zien in deze tijd van het jaar in Warrnambool maar zeker weten doe ik het niet..
    Groetjes Mark

  • 23 Juni 2007 - 18:44

    Nina:

    Hi Mark,
    Nina uit Shennanigans hier!
    Heerlijk dat je lekker in cairns zit, ik ben inmiddels weer thuis arrhhhgg tis echt niet tof!

    Geniet er van jongen, maar dat koomt vast goed!

    En je lekker woelhaar wat heb je gedaan???

    Groetjes aan Odette!

    xx Nina

  • 23 Juni 2007 - 18:50

    Nina:

    Hi Mark,
    Nina uit Shennanigans hier!
    Heerlijk dat je lekker in cairns zit, ik ben inmiddels weer thuis arrhhhgg tis echt niet tof!

    Geniet er van jongen, maar dat koomt vast goed!

    En je lekker woelhaar wat heb je gedaan???

    Groetjes aan Odette!

    xx Nina

  • 25 Juni 2007 - 12:40

    Oma :

    ha die mark wat een lekker koppie en wat maak jij veel mee jevertelde dat iedereen dat moest hebben
    meegemaakt in zijn of haar leven.nou eenpaar weken zou misschien nog wel wat zijn maar voor de rest blijf ik liever hier.maar ik kan mewel een beetje voorstellen dat jij het super naar je zin heb .het is nu maandag middag half 3 dejongens zijn weer vertrokken oja dat vergat ik nog je te bedanken voor je leuke kaart waarom vind je mij een moderne oma dat zou ik graag nog wel eens van je horen .nu mark ik ga weer stoppen doe je voorzichtigdoe de rest de groetenen een kus voor jou van je moderne OMA doei!!!!!!!

  • 27 Juni 2007 - 15:29

    Wil:

    He Markie, lekker koppie.... Je gaat steeds meer op je vader lijken, ook zo'n lekker ding!! We zijn net een weekendje met je moeder weggeweest en natuurlijk van alles beleefd. Allereerst de goede zorgen en het lekkere eten wat weer volop aanwezig was. Het is toch echt een super wijffie hoor. Je moet haar nu toch echt wel een beetje gaan missen. Nou ja en verder dan de auto nog he? Ongelukje, maar dat heb je vast al wel gehoord of ga je nog horen. Mark, groetjes van ons allemaal. Big Hug.


  • 29 Juni 2007 - 15:51

    Aniek En Milou:

    Je nieuwe kapsel is wel beeldig zeg hahahah... voorheen was het een stuk aantrekkelijker om je foto's te bekijken. Dus laat maar weer lekker langgroeien... achjoh we zien je toch pas over een half jaar, njaa als je wil, dus dan kan het al weer lang zijn toch:D
    we hebben je wel gemist op ons examenfeest hoor:) we hadden minstens wel twee bossen rozen verwacht!!;)
    al lekker bootje aan het varen? nog nie in het water gevallen?? anders kunnen we je misschien beter een zwemvest cadeau doen..
    Voor je verjaardag volgend jaar...

    Njaa time's up;)

    Kusjes van DE Gezellige Brabantse Meisjes

  • 10 Juli 2007 - 19:32

    Mirjam:

    heyyy markie!!!

    ik was zo in eens benieuwd hoe het met jouw ging daar in australie!!! en als ik zo die foto's zie zou ik echt zo weer terug willen!! kei gaaf man!! en je bent nog steeds een echt lady killer zie ik wel! dat je ook nog steeds in dat busje van mart en maarten reist, dat tie nog niet uit elkaar is gevallen!! ik ben ondertussen al weer 3 maanden thuis en aan het werk als echt politieagente! bevalt goed gelukkig. mijn reis door australie was verder echt super, om nooit te vergeten!! geniet er nog maar van want voor je het weet ben je weer thuis en is aller weer zo zoals het was!
    doe de groeten aan de gekke brabander!

    dikke kus mir (uit je groepje van backpackers)

  • 13 Juli 2007 - 17:10

    Laurie:

    haaj broeder!
    ik moest ff iets dat tegen de hoofdprobleemtjes helpt geven van mamaXD ofzo hihi het is Permetrime en malathion ofzo denk ik XD je hebt lijkt me al gehoord da de auto beetje dood is gegaan hihi oepsie ... maar we hebben nu een nieuwe :) uber chill hoor met allemaal chille dingetjes enzo maar natuurlijk word ik er nogsteeds misselijk in :( hihi he verdorie maarja poep ik heb net me rapport gehad iniedergeval vanmorgen heb ik em opgehaald na een of andere school kerkdienst ding die super dood was omdat ik al de eerste 5 minuten ergens anders werd gezet omdat ik te druk was :( da viel best mee trouwens... nou misschien ook nie maar poep ik vond ut stom en uhm... naja me rapport is wel goed me hoogste is een 8.5 voor engels.. nie zo heel hoog ofzo maar wel goed.. toch? XD me laagste is trouwens een 6.5 dus das wel chill.. en uhm volgens mij heb ik nie nog veel meer te vertellen. denk ik uhm owja ik weet nog iets.. iets stoms mama had verteld da ik verliefd was ben ik nu nogwel maar op iemand anders Xd maar daar was ik aan ut begin van ut jaar ook al op maar ik haat die andere gozer nu want hij is met een ander meisje gegaan XD hihi en toen ging ie zegge dat tie nog wel heel veel van me houdt en dat ie een vergissing heeft gemaakt enzo ( slijmbal zeg) ik bedoel als ie met andere meisjes wil gaan best maar zeg dan nie da je mij leuk vind dus nu maak ik afentoe beetje lullige opmerkingen tegen em en ik vraag de hele tijd of ie al iets met da andere meisje heeft Xd ( gemene ik ) maarja poep aan hem :P maar poepzak ik ga weer stoppen doeiii laus XxX vind je lieff

  • 13 Juli 2007 - 17:11

    Laurie:

    ut was eigenlijk de bedoeling da ik alleen da van die rare spulletjes ging schrijve XD wat een verhaal maak ik er weer van xxx

  • 18 Juli 2007 - 11:41

    Carin:

    hee mark!

    ik denk laat weer eens op een andere manier wat van me horen :p
    ik ben nu in sumatra, het weer is heel wisselvallig maar dat maakt niet uit. landschap en natuur zijn erg mooi, maar er is erg veel armoede hier. mensen zijn hier wel erg gastvrij. we hebben een bruiloft mogen bijwonen maar daar tegenover moesten we wel gaan dansen voor hun (was weer minder) over paar dagen gaan we naar java en ik denk over ander halve week naar bali. ik zal je dan wel mailen hoe ik het daar vond, want ik kan wat meer in een mail zetten. zijn je ouders al by je? ik hoop dat je het naar je zin heb en je hoort wel weer van me! veel plezier!
    kus

  • 19 Juli 2007 - 19:48

    Tante Janny:

    He
    Mark. Tijd niks van me gehoord. Nog een week of 3 zeker tot je familie komt. Spannend toch? Kom je gelijk met hen naar huis of is dat niet de bedoeling. Wordt wel eens tijd vind je niet? Hier is het trouwens ook best lekker weer.Ik ga 1 aug met ome Piet naar Oostenrijk. Eens kijken hoe de bergen er zonder sneeuw uitzien. Nu is de temperatuur daar nog een beetje hoog, tegen de 40 graden. Mag van ons wel een graadje of 15 zakken, lijkt me wel wat aangenamer. Hoop dat je een leuke tijd nog hebt met je vader en moeder en sisters. groeten en een dikke kus van ons. Tante Janny en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Final countdown

31 December 2007

Sunny Sydney

06 December 2007

Dag sinterklaasje..

03 December 2007

Sunny Sydney

12 Oktober 2007

Het leven op de Cross
Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 40311

Voorgaande reizen:

22 Januari 2007 - 23 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: