Van for Sale! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Winter - WaarBenJij.nu Van for Sale! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Winter - WaarBenJij.nu

Van for Sale!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

23 Juli 2007 | Australië, Sydney

Ja jullie jullie lezen het goed, alweer terug in Sydney!! De stad waar onze reis begon, waar wij als onervaren backpacker angstig tegen de torenhoge gebouwen aankeken vrezend voor wat ons te wachten stond. De stad is het zelfde maar de instelling totaal verandert en de rollen zijn omgedraaid.. Lieten wij 6 maanden geleden ons alles vertellen aan 'ervaren' backpackers nu zijn wij degene met de mooie praatjes.

En die mooie praatjes hebben we nodig want met het einde van de tijd die ik en Odette hebben doorgebracht komt ook het einde van onze tijd met de bus. In byron bay begonnen we al met plakaten ophangen met VAN FOR SALE!! Daar mocht het niet baten en daarom zijn we na een week toch naar Sydney gegaan omdat de verkoopkansen over het algemeen hoger worden geschat.
Voor mij erg vervelend want zo kan ik bij elkaar 1800 km omrijden om over 2 weken weer in Brisbane te zijn om mijn fam te ontvangen op het vliegveld!!

Nog geen dag zijn we in Sydney als we
's avonds merken dat er in onze bus is ingebroken op een parkeerplek. Gelukkig lag er niks meer in omdat we al de grote opruiming hadden gedaan en zo al onze spullen al in een hostel kamer hadden liggen in plaats van in de bus. Verder niks aan het handje behalve dat het slot kapot is en de schrik natuurlijk.

In ieder geval staan we de komende 2 weken in de Sydney carmarket om hopelijk een mooi prijsje te vangen voor onze Nemo. Wordt waarschijnlijk veel boeken lezen en een beetje voetballen daar met Onno die er ook staat met zn waggie :P.

Voor de rest kan ik nog van alles vertellen over de krijtwitte stranden op de Withsunday eilanden, dolfijnen walvissen schildpadden snorkelen watervallen en weet ik het allemaal maar ik wil de lol er niet afhalen voor mijn pap, mam en zusjes die het hopelijk ook allemaal mogen ervaren! misschien kunnen zijn zelf wel een berichtje op mijn site zetten als ze in Australie zijn geweest over hoe ze het vonden, zou wel tof zijn.

Dat was het weer voor voorlopig hopelijk vind ik eindelijk is een pc war ik foto's mee op de site kan zetten, want ze zijn nog mooier als de vorige :D

Groetjes!

p.s. Mocht ik nog wat vergeten zijn (zeer waarschijnlijk heel veel) kijk dan even op Odette haar site dat is ode.waarbenjij.nu

  • 23 Juli 2007 - 07:21

    Karlyn:

    zo 1800 km is zeker een behoorlijke omweg!!! welke richting gaat odette straks op??? Het komst steeds dichter bij he!! ik vind het echt heeel spannend maar heb der heel veel zin in!!! see you soon ;) xxxxxxx

  • 23 Juli 2007 - 09:14

    Anja:

    Jammer poepie die omweg. Het zou mooi geweest zijn als het in Byron Bay al gelukt was om de VAN te verkopen. Ome Jaap zei al zo iets dat je daar zou blijven. Niet dus.
    Nog een weekje werken( voor mij dan, pap moet nog iets langer :-)) en dan kunnen onze voorbereidingen pas echt goed beginnen. Tentje kopen, internationaal rijbewijs, ideeen voor uitstapjes en things to do/ see opzoeken in boekjes en het internet, allemaal een werkende zaklamp, en nog veel meer. alle goede ideeen zijn natuurlijk welkom van alle ervaren ozzi gangers, we laten ons graag adviseren.Giga spannend vind ik onze onderneming,maar heb er ongelofelijk veel zin in. Een heel nieuw werelddeel, de andere kant zelfs, nooit gedacht dat we dit ooit zouden doen. Een avontuur dat we trekken en camperen met weinig middelen, en ons daarmee gaan redden. Maar bovenal verheug ik me enorm op ons weerzien.Ik kan bijna niet meer wachten.
    Nog twee weekjes......
    dikke kus en knuffel mam

  • 23 Juli 2007 - 11:54

    Paps:

    eindelijk weer en berichtje van je.wel even schrikken die inbraak in jullie nemo .ik hoop dat jullie nog en goede prijs kunnen krijgen voor jullie pronkstuk.ik ben op mijn werk al aardig aan het afbouwen met zicht op onze grote trip.maar eerst nog mamas verjaardag.krakende hersenpan van wat moet ik dit jaar weer kopen.(rejsje australie of zo).moet ik de laatste playboy nog voor je meenemen?
    tot heel gauw paps

  • 26 Juli 2007 - 18:10

    Laurie:

    dude das best vervelend zo'n omweg hihih
    maarja poep XD maar ik heb zooooooooo'n zin om naar australië te gaan! ik hoop wel da we schildpadden gaan zien die zijn echt superr cool i love schildpadden hihi maar poepzak ik gaa weer houdoee!! xx your little sister

  • 06 Augustus 2007 - 15:14

    Anja:

    Aan de reakties te zien is het duidelijk komkommer vakantie tijd Mark. Nog 1 nachtje slapen en dan gaan we op weg. niet dat we er zo 123 zijn maar toch. Dan hoop ik je site te kunnen gebruiken om ook wat verhaaltjes te kunnen schrijven. Geeft ons ook een beetje van het ultime'"ïk ben (ver)weg gevoel".

    we zullen het wel zien allemaal. Wij hebben onwijs veel zin, alle bagage zit in de koffer. was goed te doen. ben benieuwd wat we allemaal niet bij ons hebben wat wel handig was geweest. over 4 weken weten we er alles van en kunnen we ons experts noemen.:-)
    Hartleijke Groet allemaal
    Anja

  • 07 Augustus 2007 - 19:53

    Henrique:

    Ha Mark, leuk om je verhaal te lezen!Je hebt al veel gedaan in dat immens grote land.
    Laat ik nou net een dag te laat zijn om je ouders een goede reis te kunnen wensen. Dat doe ik dan bij deze. Anja, ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag 30 juli! Het Australië-avontuur nam me te veel in beslag om tijdig een kaartje te sturen. Wel aan je gedacht Down Under....
    Wij zijn net twee dagen terug van de grote reis naar Oz, en Tim is vanochtend in het kleine Holland aangekomen na stopovers in Tapei, Hong Kong en Bangkok.
    Onze tips voor de Oostkust:
    Cape Tribulation (met gelijknamige camping, vraag naar Ruben; of de natuurcamping even daarvoor - NB wel van te voren aanmelden!); Mission Beach ;
    Town of Seventeen Seventy and Agnes Water voor het surfen ; tocht naar Great Barriere Reef:Lady Musgrave island (snorkelen, duiken, en het unieke en enige coraaleiland overlopen, te boeken aan de Marina tussen 1770 en Agnes Water.); Fraser Island ; Billabong dierenpark met krokodillenshow in Townsville (spectaculair; show in Australian Zoo van Steve Irwin was wat tam).
    We zijn heel nieuwsgierig wat jullie met z'n vijven gaan beleven. Heel veel plezier en geniet ervan! Het is zo uniek aan die andere kant van de wereld!!

  • 07 Augustus 2007 - 23:42

    De Reizigers:

    Ja hoor we zijn net aangekomen in Kuala Lumpur. Het was best een beetje lang vliegen maar we zijn over de helft. Het is hier nu vroeg in de ochtend. we kunnen niet echt van het vliegveld af ivm tijd gebrek, wel tijd genoeg voor een berichtje. Ik heb nog naar jullie uitgekeken Henrique gisteren op het vliegveld, maar wist niet uit welke plaats Tim uiteindelijk zou landen,wij waren om 10.30 uur door de gate,In ieder geval bedankt voor de tips. we zullen het ervaren.groetjes allemaal vanuit zonnig maleisie

  • 07 Augustus 2007 - 23:46

    Karlyn:

    hooooi ik ook even vanaf het vliegveld! me hyves en me hotmail doen het niet dus dan maar even zo! nu nog niet veel te vertellen maar dat komt nog wel! lief ik hou van jou! juud ik hou ook van jou ;) en van de rest natuurlijk ook doehoeiiiii xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Augustus 2007 - 13:30

    Ode:

    Gepast of niet, ik vond dat er zekers 'n fijn berichtje van mij tussen moest komen ;)

    Kmis je skatje!

    Kus Ode uit Sydney

    ps> Maak er 'n bijzondere trip van met je ouders& zusjes!

  • 12 Augustus 2007 - 13:33

    Ode:

    Ach what the hell gewoon nog een!.. kheb immers toch niks beters te doen ;)

    Smakkert

    ps> mentel note; Foto's.

  • 12 Augustus 2007 - 14:00

    Ps:

    Kheb 'n bericht achtergelaten op Chris & Mario's site. (globetrotter.v-core.net)

  • 13 Augustus 2007 - 23:20

    Kar:

    ik wil wel berichtjes op hyves zetten maar die is steeds onder onder houd!!! bleh xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Final countdown

31 December 2007

Sunny Sydney

06 December 2007

Dag sinterklaasje..

03 December 2007

Sunny Sydney

12 Oktober 2007

Het leven op de Cross
Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 40311

Voorgaande reizen:

22 Januari 2007 - 23 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: