out in the outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Winter - WaarBenJij.nu out in the outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mark Winter - WaarBenJij.nu

out in the outback

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Mark

19 Augustus 2007 | Australië, Sydney

Niet te geloven dat we dit ook nog doen. We hebben een plek gevonden in the outback, waar we leren paardrijden, motorcrossen en lasso gooien. Vanmorgen om 6.30 uur opgestaan om koeien te melken, nee dat is helemaal niet zo makkelijk, en lijken na een dag al helemaal gewend en een beetje verslaafd aan het boerenleven de ruimte en het gevoel van vrijheid hier.Er wordt je nogal wat toevertrouwd en gek, we lijken het ook allemaal zo maar te kunnen.(op een klein ongelukje na want Laurie viel met de motor en heeft twee zere knieen en een hoop ik niet gebroken scheenbeen. :-) nee hoor ik heb geen breuk kunnen ontdekken al heb ik dan geen X ray ogen. :-) Het valt denk ik mee. We hebben haar na de val in een steenkoud zwembad laten zwemmem, goed tegen de zwelling. En nu zit ze bibberend, bij het vuur met een kop thee, een beetje bij te komen, en heeft er toch echt geen spijt van.

Wat een apparte ervaring na veel zon zee en prachtige stranden.

Zou wat voor jou zijn Wil, die puur natuur manier van leven.
De foto's komen thuis aan de orde hoor want mark heeft het al drie keer geprobeerd maar op de een of andere manier pakt het foto programma niet.

Nog een uur en dan wordt het weer verder trekken; eerst anderhalfuur over een rechte weg waar je echt niemand tegen komt. Zoveel land !!!!! en al het land hoort bij een boerderij die enorme hoeveelheden vee en paarden bezitten, maar je ziet nauwelijks iets, behalve veel uitgestrektheid.
eerst dacht ik ; niets voor mij ik ben toch echt wel een mensen mens. maar na een paar dagen hier en na contact te hebben gemaakt met de farmers hier ervarend hoe ze in het leven staan kan ik me heel goed voorstellen er toch aan te kunnen wennen aan een leven in the outback.

Echter we gaan verder om ook nog iets van het great barrier reef te kunnen zien. Nog maar een kilometer of 800 te gaan, we maken vannacht nog wel ergens een tussenstop.
tentje uitepakt en opgezet en slapen maar weer
het maakt onze echte reizigers en voelen ons er goed bij

  • 19 Augustus 2007 - 13:52

    Henrique:

    Ha familie,

    Wat een ervaring om op deze manier het echte Australische leven te leren kennen!Dat doet je alles 'back home' helemaal vergeten! Ik vraag me af hoe de kinderen dan naar school gaan. Uren in een schoolbus of al jong uit huis?
    Mark, ben je al weer gewend aan je ouders en zusjes en zonder Odette? Deze maand is voor jou wel lekker goedkoop! Als backpacker niet onbelangrijk....
    Jammer van de foto's, we zijn er wel heel nieuwsgierig naar!!
    Veel plezier bij het Great Barriere Reef!Kijk of je Nemo ziet.

  • 19 Augustus 2007 - 19:52

    Wil:

    He An,Franz, Mark Karlyn en Laurie. leuk om dit te lezen al ben ik natuurlijk bevoorrecht dat je me gisteren al uitgebreid telefonisch hebt gesproken. Vond ik erg leuk. Gaaf hoor dit leven, ben heel benieuwd naar de verhalen en de foto's. Laus, ik heb via Pieter Sr. Tara de groeten gedaan en gezegd dat je haar mist. Hij heeft beloofd dit aan Thara door te geven. Verder zijn Astrid en Leen ook weer terug en zij hebben het leuk gehad. Pieter en Margreet ook. Verder geen nieuws, ik weet nog niet wat de etentjes van Franz hebben opgebracht. Ik denk niet dat het Richard is gelukt om er een te pakken te krijgen, want ik heb niet meer van hem gehoord. Jammer. Maar als ik wat weet laat ik het weten. Nou lieve 5 het ga jullie goed en geniet van het land en elkaar. Liefs. xx

  • 21 Augustus 2007 - 08:30

    Onno:

    He vriend vis,

    De foto's zien er weer super uit; is dat fraiser??, hoop dat je nu wat meer geluk heb met het vinden van nemo op de witesunday's. Gewoon niet te geloven dat je nog een x naar 1 van de mooiste plekken ter wereld gaat... Wij hebben trouwens in thaland op Ko chang(eiland) nemo eindelijk gevonden, tijdens het snorkellen. Azie is echt super relax, maar wel raar dat Australie nu echt voorbij is :( maaaaaaaar de heineken is hier lekker goedkoop. Dus dat maakt een hoop goed :)

    Veel plezier nog met je ouders daar. En spreek je in nederland wel weer!!

    gegroet Onno

  • 24 Augustus 2007 - 13:19

    Pieter Van Der Kwaak:

    Als ik die foto's zie dan heb ik zooooveeeel medelijden met mezelf... Dan ben ik echt heel zielig. Met mijn stropdas achter mijn bureau. Maar ja er moeten er een paar zijn die dit land draaiende houden....

    Ik ben blij dat het goed gaat. Neem ook maar een paar leuke recepten mee. Dan nodig ik mezelf wel weer bij jullie uit.
    Ik zorg wel voor de wijn ;-)

    Trouwens 29 september wordt een groot feest. De diners brachten 900 euro per stuk op. Dus doordat Franz gaat koken wordt de Oekraïne met ruim 20.000 euro geholpen. Waanzinnig toch.

    Nou een hand, knuffel of zoen al naar gelang van uw persoonlijke voorkeur. En tot gauw!

  • 25 Augustus 2007 - 03:24

    Ode:

    Mis jou ook lieverd!
    Maar gelukkig spreken we elkaar regelmatig :)
    Tzal we raar zijn dadelijk als ik naar NZ ben want dan is het echt efkes niet meer bellen of sms-en. Gelukkig hebben we nog internet, ;)

    Geniet Fam Winter! De foto's zijn er heerlijk uit.

    Smakkert!


  • 25 Augustus 2007 - 03:25

    Ode :

    Ps> Heerlijk dat korte koppie!

  • 26 Augustus 2007 - 19:26

    Roytje:

    Hola! eindelijk kom ik ook eens een keer op deze site. hoe is het daar ik las net het verhaal van laurie met haar motorval vind het heel cool dat ze het wel gedaan heeft ;) en het zal vast niet gebroken zijn. wat ik me nou afvraag is hoe jullie het nou hebben gedaan met de rugzakken, gebruiken jullie die of staan die lekker in de auto? met mij gaat trouwens alles goed heb net me introductie week achter de rug vier hele leuke maar vermoeiende dagen! meteen na me introductie week ben ik naar belgie gegaan met een groep bmxers en heb daar voor een eerst een backflip (achterwaardse salto op fiets) geland en niet zo maar een maar een van twee meter hoog veel leuker dan de python:P fotos word aan gewerkt. nou ik wens jullie nog heel veel plezier en ik kom vast nog wel op deze site ondanks me school alweer is begonnen maar nu ga ik stoppen want moet me vriendinnetje nog smsen

    see you later mates!


  • 28 Augustus 2007 - 11:10

    Adrie & Margriet:

    Lieve fam. Winter,

    Eindelijk hebben we even tijd om over jullie geweldige vakantie in Aussie-land te lezen.
    Deze ervaring zouden wij zeer zeker ook willen hebben, lijkt ons fantastisch met motoren achter de koeien aan te zitten! We vragen ons alleen af waar je dan het emmertje melk laat, dat zal wel een beetje klotsen!
    Maar alle gekheid op een stokje, gelukkig is Laurie er met een paar blauwe plekken goed vanaf gekomen. Hopelijk beleven jullie nog veel meer fantastische avonturen, die wij natuurlijk graag in de vorm van foto's willen zien.
    We hopen dat jullie nog een fantastische tijd bij het GBR hebben en wensen jullie nog heel veel plezier.

    Heel veel groetjes, MAFS

  • 29 Augustus 2007 - 09:12

    Wil :

    Test

  • 29 Augustus 2007 - 09:15

    Wil:

    He, Winters, ben net te laat, Mark was online, maar had net afgesloten! Hoe is het dan, wat een leuke foto's. Het ziet er onwijs gaaf uit.
    We denken veel aan jullie en jullie avontuur. Zijn zeer benieuwd naar de verhalen. Het is nu ook al aftellen geblazen het gaat zo ontzettend snel. Hier geen nieuws. Ik wens jullie nog heel veel plezier en doe voorzichtig. Heel veel liefs van de Eggies. Big Hug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2008

Final countdown

31 December 2007

Sunny Sydney

06 December 2007

Dag sinterklaasje..

03 December 2007

Sunny Sydney

12 Oktober 2007

Het leven op de Cross
Mark

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 40331

Voorgaande reizen:

22 Januari 2007 - 23 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: